Bvc & vårdcentralen

har vi tillbringat halva våran dag på.
Klockan elva hade Filippa en tid för läkarbesök på bvc.. men vi kom inte in förrän halv tolv..
Men allt var bra med henne iaf. nu väger hon 5190 och är 59,5 lång.

Sen bad jag barnläkaren kolla i Thez hals för hon är jätte röd & svullen + att hon fortfarande har feber.
Hon misstänkte då scharlakansfeber.. så då ringde hon till vårdcentralen så att vi fick komma dit direkt för att ta halsprov. Där visade det sig att hon har halsfluss.. Skit oxå tänkte jag direkt.. ångesten kom krypandes.. dax för en medicinkur alltså
Thez är hur omöjlig som man kan va med att ta medicin.. man får verkligen tvinga i henne den.. & hon tjuter som aldrig förr.. plus att hon håller för munnen oxå,så en får ju hålla i hennes armar samtidigt.
Fast att medicinen kanske inte smakar så mkt så beter hon sig så.. hon har bara bestämt sig för att det är äckligt & att hon inte ska ta den.

Så det här lär ju bli 10 roliga dagar vi har framför oss.. 3 gånger om dan ska hon ta den oxå... Ååååh vad ska man göra?? Nåt tips?

Ska prova att blanda den i apelsinjuicen ikväll sen.. går säker inte.. kåvepenin har ju en ganska skarp smak, men vi får se, det vore ju toppen ifall det fungerade.

Håll era tummar för oss nu ;)

Adjöken


Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh, träligt.



Jajemen, jag har full kunskap inom Kåvepenin-området ;-) Tyvärr får jag väl säga då det är John som behövt lida.



Första frågan är vad hon fick för smak ?



Den med choklad smak bör blandas med lite Ohoj chokladsås.

Den med fruktsmak funkar bra att blanda ut med lite hallonkräm...tror jag :-/ Vad fasen var det nu...jo, hallonkräm.



Men ett tips är att bara ta så mycket mängd att blanda med så det blir kanske två skedar. Då går det snabbt att få i :-)



Lycka till

2009-12-14 @ 20:55:43
URL: http://johnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0