Pepparkakshus

har jag & Thez byggt idag.. eller hon titta bara på =)
Det var mitt första.. & kanske sista jag gjort... haha blev lite kladdigt överallt med det smälta sockret som man skulle ha för att limma fast delarna med.
Men Thez tyckte den blev fin iaf. & det är ju huvudsaken, det var hennes ide.
Man får ju ingen direkt julkänsla när det är 5 plusgrader ute & regn.. så himla tråkigt.. jag gillar inte när dte är kallt & så men om det ändå ska va vinter här i sverige så får det gärna snöa istället för att regna.

Snart ska vi äta, blir potatisbullar med bacon & lingonsylt idag.. luktar bacon i hela huset här =( Bläää

Kanske lägger ut lite bilder ikväll eller imorn
Filippa har börjat le medvetet nu.. så himla söt, man smälter ju direkt =) & snackar en hel del gör hon.. kanske blir lika pratglad som Thez.. hon är inte tyst en sekund.
Mina små älsklingar!!

Kommentarer
Postat av: Malin Kungshammar

Ett litet tips till nästa Pepparkakshus!! Limma ihop delarna med LIMPISTOL!! Smidigt som bara den o inte bränner man sig heller!! ;-) Nackdelen är ju att man inte kan äta upp den sen.. Men det finns ju pepparkakor i burk man kan klämma i sig istället!! O bara ha huset som jul pynt!! ;-)

//Malin

2009-12-07 @ 22:29:19
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Cattis

Kul med pepparkakshus !!

Vi gjorde också vårat allra första i år.



Vi skippade dock sockret man skulle limma med, jag läste mig fram på nätet att det funkar lika bra med kristyr.

Dock hade vi köpt färdig och den var sådär...

Men nu har man i alla fall testat !!



Kram

2009-12-08 @ 08:59:57
URL: http://johnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0