Inredning

... vill göra så mkt nu här hemma... har börjat tänka lite på hur vi ska göra när lillan kommit ut...
Nu bor ju Thez & vi där uppe... ska hon få flytta ner sen till det rummet som är störst.. eller ska jag & Calle flytta ner så tjejerna får ha sina rum uppe.... eller.... ska dom sova ihop i det rummet som Thez har nu.. å sen ha som ett lekrum i rummet här nere.. ?? Hur skulle ni ha gjort? Tycker det är så svårt.. har beslutsångest om det.
Det rummet som vi sover i nu är minst.. så jag vet inte hur det skulle bli om tex lillan fick det rummet sen.. Jag & Calle behöver ju inte ha nåt stort sovrum, så därför funderar vi på att ha kvar vårat... men ååååh så svårt.. HJÄLP MIG!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej

Vi tycker att Thez ska flytta ner så får ju barnen nästan lika stora rum. Dela rum blir ju lite trångt. Sen om Thez ska ha kompisar hemma när hon blir större då är det nog inte så kul att dela rum.

Kram

2009-07-08 @ 18:45:38
Postat av: Cattis

Gud vad svårt.

Rent spontant skulle jag säga att jag skulle ha eget sovrum nere, och båda tjejerna uppe. Då blir det inget tjafs framöver, vilket det lär bli om allt annat eftersom ni kommer ha två tjejer...hi hi. men sen är det ju mellanåldern när båda leker mycket, då kanske det är orättvist med olika stora rum. Kanske kan man då ha sovrum i det ena, och lekrum i det andra. När minsta är typ 3-4.

Jag skulle nog göra så, flytta ner nu, och sedan när minsta tösen är ett år eller två och börjar ta sig fram och leka på riktigt : ta en till funderare.

Ha ha...snacka om rörigt :) Men det är mitt förslag.



Puss o kram

2009-07-08 @ 19:48:38
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Tess

Jag skulle nog satt barnen där uppe och oss i rummet där nere. Beror ju lite på HUR litet rummet är oxå. Men minsta behöver ju inte så stort rum innan typ 3-års åldern anser jag, det va typ då Julia började leka där...=) Lekrum/sovrum är ju oxå bra idé förutsatt att tjejjerna har ungefär samma dygnsrytm - annars kan det ju lätt bli att den ena väcker den andra. Kan bli jobbit!

2009-07-08 @ 20:38:30
URL: http://mummytessizen.blogg.se/
Postat av: Steffi med Liam och lilla Néa

hej hej!

Hoppas allt är bra med er/dig och lilla kickan i magen!? =)



Jag skulle nog låtit Thez ta rummet på neder våningen och låtit nya tillskottet ta hennes gamla rum sen.



kram

2009-07-10 @ 10:58:25
URL: http://steffiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0