Tidsfördriv

Kopierade det här från Steffi.. bra tidsfördriv såhär på förmiddagen =)



Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder:
Mammabyxor eller kjol å nån tröja

Vad var din/dina favorit rätter:

Samma som i vanliga fall tror jag

Vad tyckte du inte om:
 De vanliga som jag inte tycker om nu..

Var det någon favorit rätt som ändrades:
 Nepp

Vad var du mest sugen på:
 Pannkakor =/

Hade du halsbränna:
 Nej

Hade du sammandragningar:
 
Inga alls..

Mådde du illa:
 Inte ens lite =)

Vilken sovställning var bäst:
 På sidan och på rygg

När var din BF dag:
5 Juni 2006

Gick du över tiden:
22 minuter.. =) Thez föddes 00:22 den 6:e Juni

Hur mycket gick du upp i vikt:
 Hmmm 18 kilo...

Hade du mycket vätska i kroppen:
 
Ja,massor...

Hur var ditt psyke:

Utmärkt.

Gnällde/klagade du:
 
Nej eftersom jag mådde som vanligt, kände inte av några graviditets symtomer alls.

Vad trodde du det var för kön:

Först pojke.. men det ändrades många gånger.. hehe

Visste du vad det var för kön:
 Nej

Hur låg ditt SF mått:
 Bra

Var du rädd för något:
 Att spricka massor, men gjorde inte det som tur va

Hur ville du att din förlossning skulle se ut:
 Att det skulle gå snabbt, och att jag skulle slippa kejsarsnitt

Hur ser du på graviditeten idag:
Att det var hur undebart som helst.. sååå himla mysigt med magen

Förlossning

När började din förlossning:
5 Juni 2006
Hur började den:
Ryggvärk runt 13 tiden
När åkte du/ni in till förlossningen:
Vid 17 tiden
Varför: 
Hade jätte värk i ryggen så dom tyckte vi skulle komma in
Vem/vilka åkte du in med:
 Min sambo
Fick du/ni åka hem igen:
 Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på:
 BB Norrköping
Hur mycket var du öppen när ni kom in:
 4 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen:
När vi kom in så gick vi en promenad på 30 min, sen fick vi komma in.. jag fick lägga mig i badet i ca 1 timme tror jag, dom satte akupunktur..  3 i örat å en nål mitt på skallen.. såg ut som en antenn.. haha
Vattnet gick 21:30. Började med lustgas när krystvärkarna började vid 23. Sen föddes Thez 00:22.
Vem/Vilka var med under förlossningen: 
Calle och massa olika barnmorskor.. skiftbyte precis då
Tog du nått smärtstillande:
 Enbart lustgas.. som inte fungerade överhuvudtaget
Grät du:
JA när gullungen kom upp på mitt bröst
Vad tyckte du var jobbigast:
Precis när huvudet skulle ut å det låg å tröck där å jag inte fick krysta.. usch vilken känsla 
Var du rädd för något:
Att jag inte skulle klara av de.
Hur lång tid tog det:
 från att vattnet gick 21.30 tills att hon var här tog det ca 3 timmar
Hur ser du på förlossningen idag:
Jag är väldigt glad över att den gick så snabbt och lätt som den egentligen gjorde.

Barnet

Vad blev det för kön:
Flicka
Hur mycket vägde barnet: 3760 g 
Hur lång var barnet: 53 cm
Hur mådde barnet: Bra

Nu skulle jag vilja att ni som läser det här och fött barn,gör en likadan ifall ni har en blogg.
Skulle vara roligt att läsa om eran "berättelse" kring detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0