Bvc

Filippa fick sin vaccination idag.. den första "vanliga" 3 månaders sprutan gick jätte bra.. hon sa inte ett ljud.
Men sen är det ju en till spruta dom har börjat med, nån som är bra för öroniflamationer mm. vi tog den oxå eftersom Thez har haft lite problem med sina öron & jag hade det oxå när jag var liten..
Hon på Bvc sa redan innan hon stack att det kommer att göra ont.. & det gjorde det, Filippa grät så det rann stooora tårar ner för hennes kinder... men det gick över väldigt fort.. som tur va, man känner sig så hemsk som mamma då. Men det är ju för deras bästa.. hellre ett stick än att dom blir sjuka sen för att dom inte fått vaccinet.
Bara hoppas att hon inte får feber nu oxå. Just nu sover hon.

Vågen visade 5830 & nu är hon 61.5 lång.

Thez är på dagis idag, hon går måndag,tisdag & torsdag nu istället.. det kvittar ju för mig eftersom jag ändå är hemma.
Har förresten bokat tid för dop nu... äntligen tog jag tag i det & ringde i fredags.
Så den 20:e februari blir det.
Det är skillnad nu med andra barnet, man känner inte att det är lika "viktigt" med saker som det var med första.. nu vet man ju vad det handlar om. Missförstå mig inte nu, klart man älskar sitt andra barn lika mkt som första.. men man är ju tex inte lika nojjig för saker som med första.
Säger som Martin Melin: Förts barnet fick inte göra nåt medans den andra fick jonglera med knivar. =)
Ganska bra sagt tycker jag.. stämmer nog in på dom flesta kan jag tänka mig.

Nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dax att hämta Thez.

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Haha va kul vi ska oxå ha dop den 20 feb :) Melker reagera inte heller på första sprutan men andra gjorde tydligen as ont! Stackars dom men hellre några sprutor om de slipper bli sjuka! kram

2010-01-18 @ 19:43:36
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Tess

Oj, så smart sagt! Det där med kvivarna...

Stämmer på pricken. =)



Hoppas dopet blir bra.

2010-01-19 @ 11:13:49
URL: http://mummytessizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0